Generelle vilkår

Partene

Selger er Mobilverkstedet AS, Org.Nr. 917723559, Nordre Fokserød 13B, 3241 SANDEFJORD, hei@mobilverkstedet.no. Heretter kalt: vi, oss, selskapet, Mobilverkstedet, Mobilverkstedet.no, selger, verksted eller verkstedet.

Kjøper er den den person, eller bedrift, som er angitt som kjøper i bestillingen. Heretter kalt kjøper, kunde, kunden eller kjøperen.

Priser

Alle priser på mobilverkstedet.no inkluderer merverdiavgift.

Refusjon av betaling
Mobilverkstedet skal utstede refusjon innen 14 dager fra refusjon er avtalt.

Kvitteringer

Kvittering blir sendt til epost adressen som ble registrert ved kjøp, når kjøpet/reparasjonen er fullført.

Personvern

Når du handler på Mobilverkstedet.no trenger vi navn, adresse og e-post. Dette er nødvendig for å kunne sende din bestilling eller reparasjon til riktig leveringsadresse og kontakte deg hvis det skulle være behov. Vi er pålagt å oppbevare informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell garanti-/returhåndtering. Denne historikken slettes ikke. Vi oppbevarer av sikkerhetshensyn også IP-adressen som er benyttet for å registrere bestillingen.

Mobilverkstedet.no oppbevarer ikke kortdata. Eventuelle kortdata behandles av vår betalingspartner Klarna. Kortnummer oppbevares ikke utover det som er nødvendig for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemer med belastning, oppheving av reservasjon og kreditering.

Dersom du ønsker å få utlevert informasjonen vi har om deg, eller ønsker at vi skal slette informasjonen, kan du kontakte oss på hei@mobilverkstedet.no

Kansellering av ordre

Du kan kansellere en ordre/reparasjon som er betalt, men ikke behandlet. Dette medfører et gebyr på 99kr inkl mva. Refusjonen av betaling vil skje etter gjeldende refusjonsvilkår.

Cookies

Hva er cookies og hva brukes de til?


Mobilverkstedet.no benytter informasjonskapsler (cookies), som de fleste andre nettbutikker og i henhold til norsk lovgivning. En cookie er data som lagres i din nettlesers internminne, som skal gi deg en bedre og mer relevant brukeropplevelse ved besøk på en nettside. Mobilverkstedet.no bruker cookies blant annet for å kunne gi deg en enklere netthandel med tilgang til login, handlekurv og gjennomføring av kjøp. Vi bruker også cookies til statistikk for å lære om hva våre kunder er opptatt av, slik at vi kan gjøre nettsidene våre enda mer brukervennlige.

Hva slags informasjon lagres?



I informasjonskapslene vil det bli lagret opplysninger om: IP-adresse, valgt nettleser, operativsystemer, hvilken bredbåndsleverandør man benytter, samt data over besøkte undersider og dato/tidspunkt for besøket. Vi lagrer aldri informasjon som kan identifisere brukeren.

Slik kan du unngå cookies



Om du ønsker å unngå bruk av cookies, kan du stille inn din nettleser til å ikke akseptere cookies automatisk. Se webleserens hjelpesider for innstillinger. Vær oppmerksom på at om du velger å utelukke cookies, vil flere av funksjonene på Mobilverkstedet.no ikke fungere.

Ved å bruke nettsiden Mobilverkstedet.no samtykker du til bruk av informasjonskapsler.

Samtykke til Nyhetsbrev og E-postkommunikasjon

Ved å melde deg på vårt nyhetsbrev fra Mobilverkstedet.no samtykker du i at vi lagrer og bruker din e-postadresse for å sende deg nyhetsbrev. Vi vil ikke dele, selge eller distribuere din e-postadresse til tredjeparter utenfor Mobilverkstedet.no. Du har rett til når som helst å trekke tilbake ditt samtykke og avslutte abonnementet på vårt nyhetsbrev. I hver e-post vi sender deg vil det være en lenke for avmelding.

Varesalg

Standard betingelser

Mobilverkstedet benytter Forbrukerombudets standardbetingelser for handel på internett, dersom ikke annet er definert. Forbrukerombudets standardbetingelser finner du her.

Returrett – kort fortalt

Hos Mobilverkstedet.no har du alltid 14 dagers returrett, fra den dagen du mottar varen, på varer kjøpt til ordinær pris. På rabatterte varer – og varer kjøpt med gavekort eller rabattkupong, følges kjøpsloven. Det er kjøper som bærer kostnaden på frakt av varer til retur. Dersom du ikke ønsker å bytte varen i en annen vare vil få refundert kjøpssum innen 14 dager fra vi mottar produktet i retur. Dersom produktet er brukt vil vi gjøre en verditapsvurdering og du vil da få tilbakebetalt kjøpssum minus verditap.

Husk å ta kontakt med oss på e-post – og vente på svar i retur – før du sender noe i retur! Vår e-post er: hei@mobilverkstedet.no. Dersom anvisninger på retur ikke følges, må kunde stå for de faktiske utgifter Mobilverkstedet får med umerket / ufrankert retur, med et minimum av håndteringsgebyr på 199,-.

Reklamasjon

Hvis du oppdager feil eller mangler på et produkt kjøpt hos Mobilverkstedet, må du innenfor garantitiden gi selger beskjed om dette per epost. Vent på svar fra selger – før du sender noe i retur! Vår e-post er: hei@mobilverkstedet.no

Ved retur av telefoner som ikke er reparerbar av Mobilverkstedet så må den være nullstilt/utlogget alle kontoer før det vil bli sendt ut en erstatningsenhet.

Skulle det forekomme at telefonen ikke blir nullstilt ved mottatt bytteenhet så vil det tilkomme faktura på begge enhetene.

Enheter som ved mottak hos oss med skader som er følger av slag, fukt eller andre påførte skader vil ikke dekkes av reklamasjon.

Forbehold om feilprising

Vi forbeholder oss retten til å kansellere en bestilling dersom det oppstår feilaktig prising eller uriktige opplysninger om våre tjenester eller produkter på mobilverkstedet.no. Dette inkluderer situasjoner hvor prisen er oppgitt feil på grunn av tekniske feil eller andre omstendigheter. Ved kansellering på grunn av feilprising vil eventuelle betalinger som allerede er mottatt, bli refundert. Vår rett til å kansellere bestillingen er i samsvar med gjeldende norsk lov.

Angrerett

Du har alltid 14 dagers full returrett på ordinære varer. På rabatterte varer eller kjøp med rabattkupong er det kjøpslovens bestemmelser som følges. I denne perioden kan du uten forpliktelser sende tilbake varene du har mottatt. Legg likevel merke til følgende utdrag fra angrerettloven: Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jf. Angrerettloven § 6, punkt e). Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skylder uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukeren side (jf. Angrerettloven § 12, punkt a). Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15, første ledd).Ved bruk av angrerett kan ikke varene være brukt, samt at original emballasje og merkelapper som hang-tags fortsatt må være på produktet.

Ved kjøp av varer med rabatt, rabattkupong, gavekort eller liknende refunderes beløpet du har betalt for varen og ikke varens ordinære pris. Du må derfor vise til salgsdokumentasjon/kvittering.

Dersom varen ikke svarer til forventingene ut fra produktbeskrivelsen, kan angreretten benyttes selv om varen er brukt. Når brukte varer returneres, vil det bli foretatt en verdivurdering av varen og du vil få tilbakebetalt kjøpesummen minus verditapet. Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15, første ledd). Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter returen er mottatt av Mobilverkstedet. Dersom anvisninger på retur ikke følges, må kunde stå for de faktiske utgifter Mobilverkstedet får med umerket / ufrankert retur, med et minimum av håndteringsgebyr på 199,-.

Unntak! Angreretten gjelder ikke dersom:

  • Varen ikke kan returneres i samme stand og mengde, og skaden eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side.
  • Varer som blir levert elektronisk. Disse kan ikke tilbakeføres og dermed gjelder ikke angreretten.
  • Hygieneprodukter som AirPods og andre ørepropper som er åpnet.
  • Angrerett og åpent kjøp i 14 dager gjelder ikke bedriftskunder.

Garanti

Du har selvfølgelig garanti på varer kjøpt på Mobilverkstedet etter kjøpsloven. For å åpne garantisak må du først ta kontakt med oss på e-post: hei@mobilverkstedet.no

Garanti for brukte telefoner/nettbrett

Du kan velge mellom to ulike grader i telefoner og nettbrett:
A-grad: Enheten er lett brukt og har få og små bruksmerker. Den er evaluert av teknikere og eventuelle reparasjoner som er nødvendige er utført. Batteriet skal ha 80% kapasitet eller mer ved mottak og telefonen har 12 mnd teknisk garanti. (Batteriets prosentmessige kapasitet er ikke en del av teknisk garanti, da dette er en slitedel)
B-grad: Enheten er brukt, disse har litt mer synlige bruksmerker. Enhetene er evaluert av teknikere og eventuelle reparasjoner som er nødvendige er utført. Batteriet skal ha 80% kapasitet eller mer ved mottak og telefonen har 12 mnd teknisk garanti. (Batteriets prosentmessige kapasitet er ikke en del av teknisk garanti, da dette er en slitedel) 

Hva er teknisk garanti?
Teknisk garanti betyr at dersom det skulle oppstå en teknisk feil med telefonen innenfor garantiperioden, så kan verkstedet ta inn enheten og vurdere den for garantireparasjon. Dersom det påvises en teknisk feil, så vil reparasjonen være kostnadsfri. Dersom feilen er en følge av brukerfeil, slagskade eller fukt, vil reparasjonen ikke dekkes av garanti. Verkstedet vil da kontakte deg vedrørende bestilling av reparasjon. Ønsker du ikke å reparere telefonen, kan du bestille diagnose og retur (399,- + frakt). Ønsker du ikke å få telefonen sendt i retur, kan vi destruere den på trygt vis, uten kostnad. Innsending til vurdering for garantireparasjon bekostes av kunde.

Reparasjoner

Avbestilling og ikke reparerbare apparater
Ved reparasjoner kan kunden velge å ikke reparere apparatet frem til reparasjon er påbegynt. Dersom apparatet ikke lar seg reparere, bestilt reparasjon ikke er tilstrekkelig eller feil vil kunden bli kontaktet. Retur av apparater som ikke lar seg reparere, eller kunde ikke ønsker å reparere, vil bli belastet for diagnose 399,-) og returkostnader. Dersom det har blitt betalt mer enn kr 399,- for reparasjonen, vil det resterende bli refundert kunde etter gjeldende refusjonsvilkår.

Ved innleverte/innsendte telefoner som ikke blir avhentet innen 3 mnd, vil enheten bli destruert. Det vil bli forsøkt å ta kontakt i forkant av dette.

Innlevering

Alle reparasjoner skal bestilles på Mobilverkstedets nettsted, før innlevering.

Det er anbefalt at alle apparater som sendes per post sendes forsvarlig, i bobleplast eller annen emballasje som beskytter apparatet under sending. Kunden er selv ansvarlig for forsendelsen frem til apparatet er ankommet Mobilverkstedet.

Alle apparater sendt per post vil bli behandlet innen 24 timer etter de er mottatt av Mobilverkstedet, alle virkedager (man-fre). Kunden vil bli informert dersom det oppstår forsinkelser, eller dersom bestilt reparasjon ikke er tilstrekkelig.

Apparater kan også leveres til våre kontorer, etter avtale. Men det skal påregnes 24-48timers behandlingstid, dersom ikke annet er avtalt.

Ved innsending av telefon for reparasjon er kunden selv ansvarlig for innholdet på telefonen, da dette kan bli borte under reparasjon. Det anbefales at kunden tar sikkerhetskopi av innholdet, før apparatet sendes til Mobilverkstedet. Alternativt kan en sikkerhetskopi av innhold gjøres av Mobilverkstedet, se egne priser. Dersom kunden bestiller sikkerhetskopi av innholdet vil Mobilverkstedet forsøke å utføre en sikkerhetskopi. Dersom dette ikke lykkes har kunden ikke krav på pengene tilbake for sikkerhetskopien.

Retur

Apparatet blir kun sendt tilbake til den adressen som er oppgitt i nettbutikken ved bestilling. Mobilverkstedet tar intet ansvar for feilaktige eller mangelfull informasjon.

Betaling

Alle reparasjoner betales direkte i nettbutikken ved hjelp av vår betalingsløsning Klarna. Betaling via faktura gis kun etter avtale. Betalingsvilkår ved fakturabetaling settes individuelt.

Garanti

Mobilverkstedet gir 12 måneders garanti på alle utførte reparasjoner og deler som blir brukt ved reparasjon. Ved eventuell benyttelse av garantien må Mobilverkstedet bli informert skriftlig via e-post innen 12 måneder fra apparatet ble sent fra oss. Apparatet må så sendes inn til Mobilverkstedet for vurdering og ny reparasjon etter at skriftlig varsel er foretatt. Garantien gjelder kun produksjonsfeil på deler benyttet ved reparasjon og arbeid utført av Mobilverkstedet. Innsending til vurdering for garantireparasjon bekostes av kunde.

Dersom det er opprettet garantisak hos Mobilverkstedet, men Mobilverkstedet etter vurdering ikke anser at feilen omfattes av garanti vil kunden, få tilbud om å få feilen utbedret om mulig. Dersom feilen ikke omfattes av garantien og kunden ønsker telefonen returnert, vil kunden måtte betale fraktkostnader for retur.

Alle deler som Mobilverkstedet benytter er testet ved produksjon og funnet i orden. Apparatet vil bli testet av oss etter utført reparasjon for å garantere at alt fungerer som det skal.

Ved innsending/levering av reparasjonsobjekt til oss godtar du disse vilkårene.