facebook_pixel
Velg avdeling

Betaling

Collector Faktura/Delbetaling

I samarbeid med Collector Bank AB, tilbyr vi faktura og delbetaling. Når du velger Collector som betalingsmåte, får du hjem dine varer før du betaler. Du kan kun bestille til din folkeregistrerte adresse når du velger faktura eller delbetaling og du må være minst 18 år gammel når du bestiller. Faktura sendes på e-post og forfaller etter 30 dager. Du kan siden velge å betale hele beløpet med en gang eller dele opp betalingen i mindre deler.

For å delbetale kjøpet kreves det at du inngår en kredittavtale med Collector bank, før fakturaen forfaller til betaling. Dette gjør du enkelt ved å signere og sende inn kredittavtalen, se «Mine Sider» hos Collector (minside.collector.no) for en beskrivelse av hvordan dette gjøres. Når du har inngått kredittavtale kan du velge å delbetale opp til 36 måneder ved å betale minstebeløp som er angitt på fakturaen. Ved delbetaling beregnes kredittrente med 22% og fakturaavgift på 45 NOK per måned.

Ved et kredittkjøp tas det, på deg som kunde, en kredittopplysning. Ved forsinket eller uteblitt betaling debiteres en avgift samt forsinkelsesrente.

 

Vanlige spørsmål

Jeg har ikke fått min faktura

– Våre fakturaer sendes først og fremst via e-post og sendes ut synkront med at Mobilverkstedet sender din ordre. Om du ikke finner faktura i din innboks, så anbefaler vi deg og se i spammappen. Om du har ubetalte fakturaer finner du de på Mine sider. Om du ikke finner den der, er det mulig den ikke er laget ennå. Du må også sørge for å oppgi en epostadresse som er i bruk og sjekkes jevnlig.

Hvorfor har jeg mottatt inkassovarsel?

– Om du har mottatt et inkassovarsel, er din faktura sannsynligvis ikke betalt. Det kan være hovedbeløpet har kommet inn til oss etter varsel er sendt ut, i så fall trenger du kun betale avgiften for sen innbetaling.

Kan man flytte forfallsdato og betale senere?

– Om du kontakter oss innen forfall, kan vi vanligvis flytte fram forfall med opp til 2 uker. Du kan logge deg inn på Mine sider og flytte forfallsdato selv, eller kontakte oss på kundeservice så hjelper vi deg. Du kan ikke flytte forfall på delbetalingsfaktura.

Fakturaen finnes ikke på mine sider

– Om du har betalt eller delbetalt din faktura skal den finnes i din betalingshistorikk. Samme sak gjelder om faktura har gått videre til inkasso. Om du ikke kan se en aktiv faktura, kan det være at den ennå ikke er laget.

Tilbakebetaling

Om du har betalt din faktura, men angrer ditt kjøp vil du få et tilgodebeløp hos Collector. For å kunne betale tilbake dette til deg behøver Collector din kontaktinformasjon og informasjon om hvilket kontonummer tilbakebetalingen skal gjøres til, denne informasjonen spares ikke i forbindelse med din betaling. Du må selv kontakte oss om dette. Opplysningene sendes på epost til: contactcenter@collectorbank.noeller ring. Du kan også besøke Collector på www.collector.no.