Svea betalingsløsning
I samarbeid med Svea, tilbyr vi kortbetaling, Vipps, Trustly, faktura og delbetaling. Når du velger Svea faktura / delbetaling som betalingsmåte, får du varene hjem før du betaler. Faktura sendes på e-post og forfaller etter 14 dager. Husk at dette er en betalingsavtale som du inngår med Svea direkte – utsettelser, spørsmål og annet som gjelder betalingsavtalen må derfor tas direkte med Svea – du finner deres kundeservice her.
Ved valg av både faktura 14 dager og delbetaling kredittsjekkes du av Svea. Ved forsinket eller uteblitt betaling tillegges det gebyr, samt forsinkelsesrente ihht Sveas vilkår. For å kunne velge faktura / delbetaling må du legge inn personnummer i din personlige informasjon i kassen – gjøres ikke dette, får du kun valg om kort, Vipps og Trustly.
Vanlige spørsmål
Jeg har ikke fått min faktura
Faktura 14 dager sendes via e-post og sendes ut synkront med at Mobilverkstedet sender din ordre. Om du ikke finner faktura i din innboks, så anbefaler vi deg å sjekke spamfilteret. Du er selv ansvarlig for å følge opp betalingsavtalen og å oppgi en e-postadresse som er i bruk og sjekkes jevnlig.
Faktura for delbetaling sendes via e-post og sendes ut den 15. i måneden etter at du har lagt inn din ordre. Den har så 14 dagers forfall per delbetaling. Om du ikke finner faktura i din innboks, så anbefaler vi deg å sjekke spamfilteret. Du er selv ansvarlig for å følge opp betalingsavtalen og å oppgi en e-postadresse som er i bruk og sjekkes jevnlig.
Hvorfor har jeg mottatt inkassovarsel?
Om du har mottatt et inkassovarsel, er din faktura sannsynligvis ikke betalt. Det kan være at hovedbeløpet har kommet inn etter at varsel er sendt ut. Ta snarest kontakt med Sveas kundeservice om dette.
Kan man flytte forfallsdato og betale senere?
Om du kontakter Svea før forfall av din faktura, kan de vanligvis flytte forfall frem – makstid 1 mnd. Du kan også logge deg inn på Din side hos Svea og flytte forfall, eller kontakte Sveas kundeservice så hjelper de deg. Flytter du forfall på delbetalingsfaktura, så flyttes det en måned frem, men det vil da komme to fakturaer påfølgende måned.
Fakturaen finnes ikke på mine sider
Uansett status på faktura, betalt / ikke betalt, så skal den finnes i din betalingshistorikk. Om du ikke kan se en aktiv faktura, kan det være at den ennå ikke er laget (delbetaling). Mangler du informasjon, hjelper kundeservice deg.
Refundering
Om du har betalt din faktura, men angrer ditt kjøp, vil Svea refundere avtalt beløp til kontoen du betalte fakturaen fra innen 14 dager etter at returen er mottatt og godkjent av vårt mottak. Finner de ikke korrekt kontonummer vil du bli kontaktet av deres kundeservice.
Om du ikke har betalt fakturaen, men angrer ditt kjøp, vil Svea refundere avtalt beløp på fakturaen innen 14 dager etter at returen er mottatt og godkjent av vårt mottak – og det genereres en kreditfaktura – restbeløpet betales innen forfall. Har du forfall før refundering gjennomføres, må du selv utsette eller betale fakturaen, slik at purring / gebyr unngås.
Refundering til Vipps, kort og Trustly går direkte tilbake til kontoen det ble betalt fra, innen 14 dager etter at returen er mottatt og godkjent av vårt mottak
Merk: Våre retur- og behandlingsrutiner er at refunderingen gjennomføres innen 14 dager etter mottatt, godkjent og innregistrert retur. Det er derfor viktig at du selv passer på at din betalingsavtale overholdes og at forfall utsettes eller holdes, slik at du unngår gebyr og purring.